Strona główna      Publikacje      SEO Meta Tagi

SEO Meta Tagi

Pozycjonowanie stron internetowych, poradnik.

Zapraszam do publikacji, dotyczącej zasad projektowania stron internetowych zgodnie z zasadami SEO.

Dobre Meta Tagi

Meta tagi stanowią początek większości szkoleń SEO, są to pierwsze wiersze kodu źródłowego każdej strony internetowej w sieci. Pozwalają na szybką diagnozę strony internetowej każdemu specjaliście SEO, pod kątem pozycjonowania. Meta tagi to jedno z najlepszych narzędzi w repertuarze SEM



Zalecane Meta Tagi

Są to meta tagi, które powinny znajdować się na każdej stronie, bez względu na wszystko. Lista zawiera minimalną ilość tagów, którą można rozbudować o kolejne dodatkowe moduły typu Google+, Facebook, Twitter...

Tag - content Type

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">

Ten znacznik jest konieczny do zadeklarowania zestawu znaków dla strony i powinien być obecny na każdej stronie. Brak tego tagu może wpłynąć niekorzystnie na sposób renderowania strony w przeglądarce. Poniżej znajduje się kilka opcji, ale projektant stron internetowych powinien wiedzieć, co jest najlepsze dla Twojej witryny.



Tag - title

<title>Piotr Chuptyś - Portfolio</title>

Tag title to element HTML określający tytuł strony internetowej. Tagi tytułów są wyświetlane na stronach wyników wyszukiwania (SERP) jako klikalny nagłówek dla danego wyniku i są ważne dla SEO i udostępniania w Social Media. Tag tytułu strony internetowej ma być dokładnym i zwięzłym opisem treści strony.

Chociaż tag tytułu nie zaczyna się od "meta", jest w nagłówku i zawiera informacje, które są bardzo ważne dla SEO. Zawsze powinieneś mieć unikalny tag tytułu na każdej podstronie opisującej Twoję stronę.



Tag - description

<meta name="description" content="SEO Meta Tagi.">

Znacznik meta description jest używany do jednego głównego celu: opisania strony osobom wyszukującym podczas przeglądania SERP. Ten tag nie ma wpływu na ranking, ale jest bardzo ważny. Określa, czy użytkownicy klikają Twój link do strony. Najlepsza ilość znaków użytych w opisie to 160, aby przyciągnąć uwagę użytkownika. Opis powinien by intrygujący, ciekawy, zawierający słowa kluczowe.



Tag - viewport

<meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">

W mobilnym świecie powinieneś określić widok Twojej strony, widok dotyczy rozmiaru urządzenia na którym jest oglądana Twoja strona np. tablet, smartfon, telewizor (Responsive Web Design). Jeśli tego nie zrobisz, ryzykujesz słabą mobilność - narzędzie Google PageSpeed Insights Tool powie Tobie więcej na ten temat.



Ogólne Meta Tagi

Różne witryny będą musiały z nich korzystać w określonych okolicznościach, ale jeśli możesz umieść je na Twojej stronie internetowej.

Social meta tags

Są to tagi OpenGraph i Twitter są ważne, gdy udostępniasz linki w portalach typu: Google+, Facebook, Twitter itp. Nie są wymagane jako takie.



Tag - robots

<meta name="robots" content="noindex" />

Jednym wielkim błędem jest to, że "musisz mieć meta tag Robots". Powiedzmy to wyraźnie: jeśli chodzi o indeksowanie i powyższy tag, jeśli nie umieścisz tagu meta robots, zostanie odczytany jako index, follow. Używasz go tylko wtedy, gdy chcesz zmienić jedno z tych dwóch poleceń, które chcesz dodać do tagu meta robots. Dlatego jeśli chcesz uzyskać noindex, dodaj następujący tag tylko z noindex, jak sugeruje to follow. Zmieniaj tylko to, czym chcesz się różnić od normy.



Tag - googlebot

<meta name="googlebot" content="noindex" />

Meta tagi pozwalają sterować zachowaniem wyszukiwarek w zakresie skanowania i indeksowania stron. Meta tag googlebot – do wyszukiwarek typowych dla Google. Wartości domyślne, których nie trzeba deklarować, to "index, follow" (tak samo jak w przypadku "all"). Google rozumie następujące wartości (stosując jednocześnie kilka z nich, należy je oddzielić przecinkami)

  • noindex - uniemożliwia indeksowanie strony.
  • nofollow - nie pozwala Googlebotowi korzystać z linków zamieszczonych na stronie.
  • nosnippet - uniemożliwia wyświetlanie w wynikach wyszukiwania krótkiego opisu strony lub podglądu filmu. W przypadku filmów w miarę możliwości będzie wyświetlany obraz statyczny.
  • noarchive - zabezpiecza przed wyświetlaniem przez Google linku strony z pamięci podręcznej.
  • unavailable_after:[data] - pozwala określić dokładny dzień i godzinę zaprzestania skanowania i indeksowania danej strony.
  • noimageindex - pozwala uniknąć wyświetlania danej strony jako źródła grafiki pokazywanej w wynikach wyszukiwania Google
  • none - odpowiednik noindex, nofollow.


Tag - language

<meta http-equiv="Content-Language" CONTENT="pl-PL">

Używany w HTML4, obecnie używany w elemencie HTML jako atrybut lang - HTML5. Jedynym powodem informacji o tym tagu to międzynarodowy dostęp do Twojej strony internetowej i deklarowanie głównego języka używanego na stronie. Jeśli zabraknie tego atrybutu ( HTML5 ) to Twoja strona może źle wyglądać w innych krajach!

<html lang="pl-PL">

Pierwsze dwie małe litery pl są deklaracją używanego języka. Natomiast kolejne dwie litery PL są deklaracją kraju, w którym tego języka się używa.

* przypis

Przykład elementu HTML5 z informacją o języku strony.

  • lang="fr" - francuski, Francja
<html lang="fr">
  • lang="fr-FR" - francuski, Francja
<html lang="fr-FR">
  • lang="fr-CA" - francuski, Kanada (kanadyjski francuski)
<html lang="fr-CA">
  • lang="fr-BE" - francuski, Belgia (belgijski francuski)
<html lang="fr-BE">


Tag - geo

W Search Console Google możesz kierować reklamy na wybrany kraj i do tege służą tagi Geo. Wymagane parametry to nazwa, położenie (szerokość i długość geograficzna) i region.

<meta name="geo.placename" content="Nazwa miejsca">
<meta name="geo.position" content="szer.geo.; dł.geo.">
<meta name="geo.region" content="Kod kraju">


Tag - keywords

<meta name="keywords" content="portfolio, piotr, chuptyś, pch, internet, grafika komputerowa">

Tag ten stracił na znaczeniu w przypadku wiodących wyszukiwarek (Yahoo, Google, Bink), ze względu na liczne nadużycia ze strony nieuczciwych programistów. Wyszukiwarki obecnie samodzilnie ustalają listę najlepszych słów kluczowych, które odpowiadają treści strony.



Tag - refresh

Ten metatag wysyła użytkownika do nowego adresu URL po upływie określonego czasu. Czasem jest stosowany jako prosty sposób przekierowania. Jednak nie jest on obsługiwany przez wszystkie przeglądarki i może dezorientować użytkowników. Organizacja W3C zaleca niestosowanie tego tagu. Jako alternatywę zalecane jest przekierowania 301 realizowane na serwerze.



Tag - site-verification

Jeśli Twoja witryna została zweryfikowana przez Google i Bing to weryfikacja przez meta tagi będzie wymagana. Są one czasem konieczne, ponieważ nie można załadować innych form weryfikacji witryny, ale jeśli to w ogóle możliwe, spróbuj zweryfikować witrynę w inny sposób. Google umożliwia weryfikację przez DNS, zewnętrzny plik lub przez połączenie konta Google Analytics. Bing wciąż zezwala tylko na plik XML lub meta tag.

* przypis - autoryzacja i weryfikacja Google

* przypis - autoryzacja i weryfikacja Bing



Nieaktywne Meta Tagi

Jeśli użyjesz tych meta tagów na swoje stronie, nic złego się nie stanie. Są jednak marnowaniem przestrzeni, nawet Google o tym wspomina (i to było 12 lat temu!). Jeśli jesteś gotowy i chętny, może to być czas na porządki obszaru head ?

Tag - author/web author

Ten tag służy do podania autora strony. Po prostu nie jest to konieczny na stronie.



Tag - revisit-after

Ten meta tag to polecenie dla robotów, aby wróciły do strony po określonym czasie. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - date

Informuje o dacie utworzenia strony internetowej. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - last-modified

Informuje o dacie ostatniej modyfikacji strony internetowej. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - copyright

Informuje o właścicielu praw autorskich do strony internetowej. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - abstract

Tag ten jest czasem używany do umieszczania streszczenia treści i wykorzystywany głównie w celach edukacyjnych.



Tag - distribution

Jest używany do kontrolowania, kto może uzyskać dostęp do dokumentu, zwykle ustawiony na "global". Zasadniczo oznacza to, że jeśli strona jest otwarta (nie chroniona hasłem, jak w intranet), jest dostępna dla świata. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - generator

Informuje o programie w jakim została stworzona strona internetowa. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - cache-control

Informuje o tym jak często strona ma być aktualizowana w pamięci podręcznej przeglądarki, lepszym rozwiązaniem jest nagłówek HTTP. Nie jest to konieczny na stronie.



Tag - resource-type

Wskazuje rodzaj zasobu strony internetowej, np. "dokument". Nie jest to konieczny na stronie.

   Strona główna      Publikacje      SEO Meta Tagi