Reklamy wideo na Facebooku
Sposób na docieranie do klientów
Zapraszam do mojej publikacji, dotyczącej reklam wideo jakie projektuję.
Dowiedz się więcej o reklamach wideo, formatach filmów itp.
Opcje reklam wideo zostały opracowane pod kątem Facebooka, Instagramu i Audience Network, zgodnie z tym, jak ludzie odbierają treści – od krótkich filmów odtwarzanych w drodze po dłuższe filmy, które ogląda się na kanapie.
Reklamy wideo w aktualnościach
Docieraj do odbiorców tam, gdzie spędzają czas.
Użytkownicy urządzeń mobilnych wolą krótsze reklamy wideo – nie powinny trwać dłużej niż 15 sekund. Krótsze filmy uzyskują wyższe współczynniki ukończenia emisji, co pozwala na zaprezentowanie przekazu marketingowego w całości.

Specyfikacje filmów i obrazów w umiejscowieniach reklam
Tworząc materiał wideo, należy pamiętać o ważnych zaleceniach serwisu Facebook.
- Współczynniki proporcji dla urządzeń mobilnych. Pionowe filmy (formaty 4:5, 2:3 i 9:16) mogą być najbardziej wciągające, ponieważ większość użytkowników telefonu trzyma go w pozycji pionowej.
- Czas trwania. Ogólna zasada jest taka, że krótkie filmy (trwające do 15 sekund) najlepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych i w Aktualnościach.
- Dźwięk. Zadbaj o czytelny przekaz także przy wyłączonym dźwięku, ale kiedy klienci go włączą, zaskocz ich pozytywnie. Upewnij się, że przekaz jest zrozumiały także przy wyłączonym dźwięku (włącz napisy), jednak dodaj do filmu dźwięk, aby osoby odtwarzające reklamę z dźwiękiem miały bogatsze doznania.
Czym są proporcje filmów ?
Proporcje dotyczą rozdzielczości filmu np. film w formacie 16:9 to rozdzielczość 1920x1080 pikseli.
Full Landscape 16:9
Proporcja pozioma, rozdzielczość 1920x1080 px.

Squere 1:1
Proporcja kwadratowa, rozdzielczość 1200x1200 px.

Vertical 4:5
Proporcja pionowa, rozdzielczość 960x1200 px.

Vertical 2:3
Proporcja pionowa, rozdzielczość 800x1200 px.

Full Portrait Vertical 9:16
Proporcja pionowa, rozdzielczość 1080x1920 px.

-
Portfolio grafika - Piotr Chuptyś
Zobacz portfolio, więcej o grafice.
-
Portfolio animacje - Piotr Chuptyś
Zobacz portfolio, więcej o animacjach.
-
Portfolio WordPress - Piotr Chuptyś
Zobacz portfolio, więcej o WordPress.
Wymagania techniczne dla plików wideo
Tworząc materiał wideo, należy pamiętać o ważnych zaleceniach serwisu Facebook.
Przestrzeganie poniższych wytycznych przy projektowaniu reklam zapewni im prawidłowe wyświetlanie we wszystkich miejscach na Facebooku:
- Tekst 125 znaków
- Nagłówek 40 znaków
- Opis linku 20 znaków
- Film Kompresja wideo H.264, preferowany profil wysoki, kwadratowe piksele, stała szybkość klatek, progresywne skanowanie, brak efektu Letterbox i Pillarbox
- Klatki maks. 30 FPS (klatek na sekundę)
- Rozmiar miniatury rozmiar miniatury powinien odpowiadać współczynnikowi proporcji filmu. Miniatura nie może zawierać więcej niż 20% tekstu
- Dźwięk kompresja dźwięku stereo AAC, zalecana szybkość powyżej 128 kb/s
- Rozmiar pliku maksymalnie 4 GB
- Minimalna długość filmu 1 sekunda
- Maksymalna długość filmu 240 minut
- Napisy do filmu opcjonalne, ale zalecane
Czym jest efekt Letterbox i Pillarbox ?
Letterbox – technika dostosowywania materiału wideo w panoramicznym formacie obrazu do użycia na ekranie o formacie standardowym.

Pillarbox – technika dostosowywania materiału wideo w standardowym formacie obrazu do użycia na ekranie o formacie panoramicznym.

Facebook – Audience Network
Audience Network to sieć aplikacji i witryn internetowych należących do wydawców, w których można wyświetlać reklamy z czego 50% to reklamy wideo.
-
Audience Network
Informacje
Jakie są dostępne cele dla kampanii reklamowych w Audience Network ?
- Rozpoznawalność marki ( tylko film )
- Zasięg ( tylko film )
- Ruch
- Aktywność ( tylko film )
- Instalacje aplikacji
- Wyświetlenia filmu ( tylko film )
- Konwersje
- Sprzedaż katalogu produktów
Co się dzieje z reklamą po kliknięciu ?
- Reklama spowoduje otwarcie linku w nowym oknie przeglądarki
- Reklama spowoduje wyświetlenie monitu o zainstalowanie aplikacji
- Reklama spowoduje uruchomienie aplikacji zainstalowanej na urządzeniu mobilnym
Czym jest reklama wideo Pre-roll ?
Pre-roll to rodzaj reklamy internetowej w formacie wideo, która emitowana jest przed emisją oglądanego przez użytkownika filmu. To odpowiednik reklamy telewizyjnej przed emisją oglądanego programu telewizyjnego.
Czym jest reklama wideo Mid-roll ?
Mid-roll to rodzaj reklamy internetowej w formacie wideo, która emitowana jest w trakcie emisji oglądanego przez użytkownika filmu. To odpowiednik reklamy telewizyjnej w przerwie reklamowej w trakcie programu.
Zalecenia dla filmów w serwisie Facebook
- Współczynniki proporcji dla urządzeń mobilnych. Projektuj reklamy przede wszystkim na urządzenia mobilne. Pionowe filmy (formaty 4:5, 2:3 i 9:16) mogą być najbardziej wciągające, ponieważ większość użytkowników telefonu trzyma go w pozycji pionowej.
- Czas trwania. Ogólna zasada jest taka, że krótkie filmy (trwające do 15 sekund) najlepiej sprawdzają się na urządzeniach mobilnych i w Aktualnościach.
- Dźwięk. Zadbaj o czytelny przekaz także przy wyłączonym dźwięku, ale kiedy klienci go włączą, zaskocz ich pozytywnie. Upewnij się, że przekaz jest zrozumiały także przy wyłączonym dźwięku (włącz napisy), jednak dodaj do filmu dźwięk, aby osoby odtwarzające reklamę z dźwiękiem miały bogatsze doznania.
-
Portfolio grafika - Piotr Chuptyś
Zobacz portfolio, więcej o grafice.
-
Portfolio animacje - Piotr Chuptyś
Zobacz portfolio, więcej o animacjach.
-
Portfolio WordPress - Piotr Chuptyś
Zobacz portfolio, więcej o WordPress.